T.C.

UYUŞMAZLIK MAHKEMESİ

 

ESAS NO       : 2020/709

KARAR NO  : 2021/16     

KARAR TR  : 25/01/2021

 

ÖZET: Kırgızistan - Türkiye Manas Üniversitesinde öğretim üyesi olarak çalışmakta iken haklı nedenle iş sözleşmesini feshettiğini ileri süren davacının kıdem tazminatı istemiyle açılan davanın ADLİ YARGI YERİNDE görülmesi gerektiği hk.

 

 

K A R A R

 

          Davacı  : A.Ç.

          Vekili    : Av. İ.T.T.

          Davalı   : Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi

          Vekili   : Av. F.O.

 

          I. DAVA KONUSU O L A Y

          1. Davacı vekili, davalı Üniversitenin 30/09/1995 tarihinde her iki ülke tarafından imzalanan anlaşma gereğince 1997-1998 döneminde öğretime başladığını, anlaşmanın 22. maddesinde burada çalışan personelin SGK kesintileri, kıdem ve hizmet süresinin Türkiye' deki esaslara göre değerlendirileceğinin düzenlendiğini, davacının Şubat 1998 den, haklı nedenle iş akdin feshettiği Şubat 2010 a kadar aralıksız çalıştığını, davacının en son net 2950 dolar maaş aldığını, primlerinin Nisan 2005 e kadar ödenmediğini, bu tarihten sonra asgari ücret üzerinden ödendiğini beyanla, kıdem tazminatının faiziyle tahsili isteminde bulunmaktadır.

          II. UYUŞMAZLIĞA İLİŞKİN BAŞVURU SÜRECİ

          A. Adli Yargıda

          2. Ankara 10. İş Mahkemesinin 21/10/2014 günlü ve E.2013/1808, K.2014/990 sayılı dosyada "Davacının Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak çalıştığı, davalı üniversitenin sürekli ve düzenli nitelikteki kamu hizmetinde çalıştırdığı davacının statüsü, göreve alınması, hak ve yetkileri gözetildiğinde kamu personeli olduğu anlaşıldığından uyuşmazlığın idari yargıda çözülmesi gerektiği" gerekçesiyle "Davanın Usulden Reddine" dair verdiği kararı temyiz edilmiştir.

          3. Karar Yargıtay 22. Hukuk Dairesinin 02/02/2015 günlü ve E:2015/710, K:2015/2083 sayılı ilamıyla onanarak kesinleşmiştir.

          4. Davacı vekili, aynı taleple idari yargı yerinde dava açmıştır.

          B. İdari Yargıda

          5. Ankara 14. İdare Mahkemesinin 25/05/2015 günlü ve E.2015/1178, K.2015/642 sayılı dosyada "Türk İdari Yargı Sisteminde, ancak Türk idari makamlarınca tesis edilen idari işlemler ve eylemler hakkında iptal ve tam yargı davaları açılabilmesi mümkün olup, bakılan davada ise; Türk idari teşkilatı içinde yer almayan Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi'nin işleminden kaynaklı olarak tazminat talep edildiği anlaşıldığından, davanın esasını incelenme olanağı bulunmamaktadır" görüşüyle "2577 sayılı Yasa'nın 15/1-b maddesi uyarınca davanın incelenmeksizin reddine" dair verdiği kararı temyiz edilmiştir.

          6. Karar Danıştay 8. Dairesinin 27/04/2016 tarihli ve E.2015/13481, K.2016/4384 sayılı ilamıyla onanarak kesinleşmiştir.

          7. Davacı vekili, bu kez adli yargı tarafından verilen görevsizlik kararı üzerine davaya bakan idare mahkemesinin davalı Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesinin Türk İdari Teşkilatında yer almadığı gerekçesiyle davanın incelenmeksizin reddine karar vermesi nedeniyle ve mahkemeye erişim hakkının ihlal edildiği iddiası ile Anayasa Mahkemesine müracaat etmiştir.

          8. Anayasa Mahkemesi; 29/09/2020 günlü ve 2020/25250 başvuru numaralı kararında; "İncelenen başvuruda derece mahkemelerinin incelenmeksizin ret kararı vermek suretiyle başvurucuların Uyuşmazlık Mahkemesine başvurmalarına engel olması sebebiyle mahkemeye erişim hakkının ihlal edildiği" sonucuna ulaşarak "Mahkemeye erişim hakkının ihlal edildiğine ilişkin iddianın KABUL EDİLEBİLİR OLDUĞUNA ve Anayasa’nın 36. maddesinde güvence altına alınan mahkemeye erişim hakkının İHLAL EDİLDİĞİNE, Kararın bir örneğinin mahkemeye erişim hakkının ihlalinin sonuçlarının ortadan kaldırılması için yeniden yargılama yapılmak üzere Ankara 14. İdare Mahkemesine GÖNDERİLMESİNE"

          Karar vermiştir.

          9. Davacı vekili aynı istemle yeniden idari yargı yerine başvurmuştur.

          10. Ankara 14. İdare Mahkemesi, 26.11.2020 gün ve E.2020/1999 sayılı kararı ile “...Olayda, davacının Kırgızistan -Türkiye Manas Üniversitesi emrinde sözleşmeli olarak çalıştığı, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti İle Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Kırgızistan'ın Başkenti Bişkek Şehrinde Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Kurulmasına Dair Anlaşma'nın 11.maddesine göre Üniversite'de görev alacak idari ve akademik personelin sözleşmeli olarak çalıştırılacağı, Danıştay 8.Dairesi'nin 18.04.2014 tarih ve E:2014/86 K:2014/3215 sayılı kararına göre adı geçen Üniversitenin Türk idari teşkilatı içerisinde yer almadığı, bu nedenle söz konusu üniversitenin bir kamu kurumu davacının da bir kamu görevlisi olarak kabul edilemeyeceği, esasen iş bu davasının konusunun da iş mevzuatı çerçevesinde çözümlenmesi gereken kıdem tazminatı ve prim alacağından kaynaklandığı, buna göre bakılmakta davanın görüm ve çözümünün adli yargının görev ve yetkisine girdiği sonucuna varılmıştır.

          Nitekim Uyuşmazlık Mahkemesi Hukuk Bölümü'nün aynı konuya ilişkin adli yargının görevli olduğu yönünde 29.12.2014 tarihli; E:2014/1093, K:2014/1141 sayılı kararı da bu yöndedir.

          Açıklanan nedenlerle, uyuşmazlığın görüm ve çözümü adli yargının görev alanına girdiği sonucuna varıldığından, 2247 sayılı Uyuşmazlık Mahkemesinin Kuruluş ve İşleyişi Hakkında Kanunun 19. maddesi uyarınca görevli yargı yerinin belirlenmesi için dava dosyası ile görevsizlik kararını veren Ankara 10. İş Mahkemesi'nin E:2013/1808 değişik iş numaralı dava dosyasının Uyuşmazlık Mahkemesine gönderilmesine ve olumsuz görev uyuşmazlığı hakkında bir karar verilinceye kadar dava dosyasının incelenmesinin ertelenmesine" karar vererek, 01/12/2020 gün ve 2020/1999 esas no'lu üst yazı ile Mahkememize başvurmuş, başvuru 10/12/2020 tarihinde kayıt altına alınmıştır.

          III. İLGİLİ HUKUK

          A. Mevzuat

          11. Anayasa’nın “Yükseköğretim Kurumları” başlıklı 130. maddesinin birinci fıkrasında, “Çağdaş eğitim-öğretim esaslarına dayanan bir düzen içinde milletin ve ülkenin ihtiyaçlarına uygun insan gücü yetiştirmek amacı ile; ortaöğretime dayalı çeşitli düzeylerde eğitim-öğretim, bilimsel araştırma, yayın ve danışmanlık yapmak, ülkeye ve insanlığa hizmet etmek üzere çeşitli birimlerden oluşan kamu tüzelkişiliğine ve bilimsel özerkliğe sahip üniversiteler Devlet tarafından kanunla kurulur” denilmek sureti ile, devlet üniversitelerinin kanunla kurulacağı düzenlenmiştir.

          12. Aynı maddenin ikinci fıkrasındaki “Kanunda gösterilen usul ve esaslara göre, kazanç amacına yönelik olmamak şartı ile vakıflar tarafından, Devletin gözetim ve denetimine tabi yükseköğretim kurumları kurulabilir” şeklindeki düzenlemeyle, Devlet üniversitelerinin dışında Vakıf üniversitelerinin kurulmasına da imkân tanınmıştır.

          13. Anayasa’nın ‘Milletlerarası andlaşmaları uygun bulma’ başlıklı 90. Maddesinin son fıkrasında; "Usulüne göre yürürlüğe konulmuş Milletlerarası andlaşmalar kanun hükmündedir. Bunlar hakkında Anayasaya aykırılık iddiası ile Anayasa Mahkemesine başvurulamaz. Usulüne göre yürürlüğe konulmuş temel hak ve özgürlüklere ilişkin milletlerarası andlaşmalarla kanunların aynı konuda farklı hükümler içermesi nedeniyle çıkabilecek uyuşmazlıklarda milletlerarası andlaşma hükümleri esas alınır" şeklindeki düzenleme ile de, usulüne uygun olarak yürürlüğe giren uluslararası antlaşmaların kanun hükmünde olduğu belirtilmiştir.

          14. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin 4144 sayılı Kanun ile onayladığı, 23.06.1996 gün ve 22675 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Kırgızistan’ın Başkenti Bişkek Şehrinde Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Kurulmasına Dair Anlaşma’nın 1.maddesinde; “Taraflar, Bişkek şehrinde "MANAS" adında ortak Kırgızistan-Türkiye Üniversitesini açmaya karar vermişlerdir” 5.maddesinde, “Üniversite, 8 kişilik Mütevelli Heyet tarafından yönetilecektir. Heyette taraf Hükümetlerin tayin edeceği 4'er üye yer alacak. Heyet Başkanı, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından üçlü kararname ile tayin edilecektir” 6.maddesinde; “ Üniversite Rektörü; Mütevelli Heyetin teklifi üzerine Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti tarafından, Rektör Vekili (Birinci Yardımcısı), Mütevelli Heyetin teklifi üzerine, Yükseköğretim Kurulu tarafından tayin edilecektir”  ve 7.maddesinde “Mütevelli Heyet de dahil, Üniversitenin idari, mali ve ilmi denetimi için de taraf hükümetler, 4'er üye görevlendirilecektir. 8 kişilik Denetleme Kurulu'nun Başkanı münavebe ile taraflarca belirlenir. Kurul, yılda en az bir defa taraflara genel rapor verecektir” şeklindeki düzenlemeler ile, üniversitenin yönetiminin Türkiye ve Kırgız Devletleri tarafından müşterek işlemlerle oluşturulacağı düzenlenmiştir.

          15. Anlaşmanın 11. Maddesinde; "Üniversite'de görev alacak idari ve akademik personel sözleşmeli olarak çalıştırılacaktır. Türkiye'den gidecek öğretim elemanları ve idari personel, Mütevelli Heyetin talebi üzerine, Yükseköğretim Kurulu tarafından "ücretsiz izinli" olarak görevlendirilecek, ücretleri hazırlanacak tüzük esaslarına göre Mütevelli Heyetince tespit edilecek ve Kırgızistan'da geçecek hizmet süreleri, Türkiye'de kıdem ve emekliliklerinde değerlendirilecektir" denilmek sureti ile, üniversitede çalışacak öğretim elemanlarının sözleşmeli statüde olacakları, çalışmak için Türkiye’den gidecek öğretim görevlilerinin Yüksek Öğretim Kurumu tarafından görevlendirileceği, görevli oldukları süre boyunca ücretsiz izinli sayılacakları ve bu görevlerinde geçecek sürelerin Türkiye’deki kıdem ve emekliliklerinde dikkate alınacağı belirtilmiştir.

          16. Aynı Anlaşmanın 14.maddesine dayanarak düzenlenen ve 23/09/1996 günlü ve 22766 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kırgızistan - Türkiye Manas Üniversitesi Tüzüğü’nün Amaç başlıklı 1. Maddesinde; “Bu Tüzüğün amacı; ‘Türkiye Cumhuriyeti, Kırgız Cumhuriyeti ve diğer Türk Cumhuriyetleri ile Türk Topluluklarındaki üniversite çağında bulunan gençlerin bir çatı altında toplanarak uluslararası çağdaş bilimin eğitim gereklerine göre eğitilmelerini ve Türklük bilincine kavuşturulmalarını sağlamak, Özellikle çağdaş, demokratik ve laik devlet esaslarına inanan, gelecek yüzyılların ihtiyaçlarına cevap verebilecek seviyede bilgi ve beceri ile donanmış, manevi değerlerine bağlı, hür ve bilimsel düşünce gücüne, geniş bir dünya görüşüne ve topluma karşı sorumluluk duygusuna sahip, insan haklarına saygılı, beden, zihin, ruh, ahlak ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş, yapıcı ve yaratıcı insanlar yetiştirmek’ üzere, Kırgızistan'ın Bişkek şehrinde kurulan tüzel kişiliğe ve bilimsel özerkliğe sahip Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi'nin teşkilatı, yönetimi ve eğitim-öğretimi ile ilgili usul ve esasları belirlemektir.”  denilerek, Manas Üniversitesi’nin teşkilat yapısı, yönetimi ve eğitim-öğretin usulünün belirlenmesinin amaçlandığı ortaya konulmuştur.

          17. Aynı Tüzüğün ‘Akademik ve İdari Personel’ başlıklı 17. Maddesinde; “Öğretim elemanları, üniversitede görevli profesör, doçent, yardımcı doçent, öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araştırma görevlisi unvanına sahip kişilerden oluşur.

          Üniversitenin istihdam edeceği idari personel ve işçiler, Mütevelli Heyetinin kuracağı teşkilat şeması, ihdas edeceği kadrolar ve belirleyeceği esaslar dahilinde çalıştırılırlar.

          Öğretim elemanları ve idari personel sözleşmeli olarak çalıştırılır.

          Türkiye'den gönderilecek öğretim elemanları ve idari personel Rektörlüğün teklifi ve Mütevelli Heyetinin talebi üzerine Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından ücretsiz izinli olarak görevlendirilir. Ücretleri Mütevelli Heyetçe tespit edilecek yönetmeliğe göre ödenir. Kırgızistan'da geçecek hizmet süreleri Türkiye'de kıdem ve emekliliklerinde değerlendirilir.

          Akademik ve idari personel atamaları ilgilinin göreve başlayış tarihinden itibaren bir ay içinde Kırgız Cumhuriyeti Öğretim ve Bilim Bakanlığı ile Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'na bildirilir.” şeklindeki düzenlemeler ile, Manas Üniversitesi’nde görevlendirilecek öğretim elemanlarının mütevelli heyeti tarafından istihdam edilecek kadrolar dahilinde, Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından görevlendirilecekleri ya da üniversite bünyesinde sözleşmeli olarak çalıştırılacakları belirtilmiştir.

          18. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Akademik Personel Yönetmeliği’nin 1. Maddesinde; "Bu yönetmeliğin amacı Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Akademik Personelinin üniversiteye ilişkin hak ve yükümlülüklerinin ve çalışma koşullarının genel prensiplerini düzenlemektir" denildikten sonra, Atama başlıklı 7. Maddesinde; “a) Rektör, Rektör Vekili, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü Müdürü, Yüksekokul Müdürü ve Bölüm Başkanı Tüzükte belirtilen esas ve usullere göre atanır. b) Adayların Üniversite’nin öğretim kadrosuna atanması ilgili olarak Mütevelli Heyet, Rektör Vekilinin başkanlığında Aday Tespit ve Akademik Değerlendirme Komisyonu kurar. Komisyon, adayların özgeçmişleri, bilimsel eserleri, kendi uzmanlık alanlarına katkılarını inceleyip akademik dosyalarını oluşturur, özlük haklarını saptar ve adaylar hakkındaki önerisine ekleyip rektörlüğe sunar. Komisyonun bulguları Rektörlükçe 10 gün içinde Mütevelli Heyete iletilir. Mütevelli Heyetin kararı üzerine adaylar ile atama şartlarında anlaşılması durumunda üniversite ile adaylar arasında imzalanan sözleşmeler Mütevelli Heyetin onayı ile yürürlüğe girer” denilmek sureti ile üniversiteye öğretim elemanının atanmasında izlenecek usuller belirlenmiş ve atamanın, mütevelli heyetince uygun görülen kişilerle imzalanacak sözleşme üzerine yine mütevelli heyetinin onayı ile yapılacağı düzenlenmiştir.

 

          19. 04/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun ‘ Kapsam’ başlıklı 2. Maddesinde; “Bu kanun; yükseköğretim üst kuruluşlarını, bütün yükseköğretim kurumlarını, bağlı birimlerini ve bunlarla ilgili faaliyet ve esasları kapsar. Türk Silahlı Kuvvetleri ve emniyet teşkilatına bağlı yükseköğretim kurumlarıyla ilgili hususlar ayrı kanunlarla düzenlenir” şeklindeki düzenleme ile 2547 sayılı Kanun’un bütün Yüksek Öğretim Kurumları ve bağlı birimleri kapsar şekilde düzenlemeleri içerdiği belirtilmiştir.

          20. Aynı Kanunun ‘Tanımlar’ Başlıklı 3. maddesinde Yükseköğretim Kurumu; “ Milli eğitim sistemi içinde, ortaöğretime dayalı, en az dört yarı yılı kapsayan her kademedeki eğitim - öğretimin tümüdü.” şeklinde tanımlanmış ve Milli Eğitim Sistemi içinde olmayan kurumlar 2547 sayılı Kanun kapsamı dışında bırakılmıştır.

IV. İNCELEME VE GEREKÇE

A. İlk İnceleme

21. Uyuşmazlık Mahkemesinin Celal Mümtaz AKINCI’nın başkanlığında, Üyeler Şükrü BOZER, Mehmet AKSU, Birol SONER, Aydemir TUNÇ, Nurdane TOPUZ ve Ahmet ARSLAN’ın katılımlarıyla yapılan 25.01.2021 tarihli toplantısında, 2247 sayılı Yasa’nın 27. maddesi uyarınca yapılan incelemeye göre; İdare Mahkemesince, 2247 sayılı Yasa’nın 19. maddesine göre başvuruda bulunulmuş olduğu, Mahkemece idari yargı dosyasının ekinde adli yargı dosyası ile birlikte Uyuşmazlık Mahkemesi’ne gönderildiği ve usule ilişkin herhangi bir noksanlık bulunmadığı anlaşıldığından görev uyuşmazlığının esasının incelenmesine oy birliği ile karar verildi.

B. Esasın İncelenmesi

22. Raportör Hakim Engin SELİMOĞLU’nun, davanın çözümünde adli yargının görevli olduğu yolundaki raporu ile dosyadaki belgeler okunduktan; ilgili Başsavcılarca görevlendirilen Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Halil İbrahim ÇİFTÇİ ile Danıştay Savcısı Yakup BAL’ın davada adli yargının görevli olduğu yolundaki sözlü açıklamaları da dinlendikten sonra gereği görüşülüp düşünüldü:

23. Dava, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesinde öğretim üyesi olarak çalışmakta iken haklı nedenle iş sözleşmesini feshettiğini ileri süren davacının kıdem tazminatı istemiyle açılmıştır.

            24. Yukarıda yer verilen mevzuat ışığında; bir vakıf üniversitesi olmadığında kuşku bulunmayan Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi’nin, Yükseköğretim Kanunu kapsamında, Anayasa’nın 130. Maddesine göre kanunla kurulmuş bir Devlet Üniversitesi olarak değerlendirilip değerlendirilemeyeceğinin belirlenmesi gerekmektedir. Nitekim, her ne kadar Anayasa’nın 90. maddesi kapsamında usulüne uygun şekilde yürürlüğe girmiş Uluslararası Sözleşmeler Kanun Hükmünde de olsa; kuruluş sözleşmesinin kanun niteliğinde olması, anılan Üniversitenin 2547 sayılı Kanun kapsamında sayılması için yeterli değildir. Bunun için Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi’nin, Türkiye Cumhuriyeti Örgün Eğitim Kurumları içinde bir Yükseköğretim Kurumu olarak yer alan ve Yükseköğretim Kurumu mevzuatına tabi bir üniversite olması gerekmektedir. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi kuruluşu, organları ve işleyişi 2547 sayılı Kanun ile değil, ‘Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Kırgızistan’ın Başkenti Bişkek Şehrinde Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Kurulmasına Dair Anlaşma’ ve buna bağlı olarak çıkarılan ‘Manas Kırgızistan - Türkiye Üniversitesi Tüzüğü’ ile belirlenmiştir. Kaldı ki, Manas Üniversitesi’ne, 10.12.2003 tarih ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun, Özel Bütçeli İdareleri düzenleyen (II) Sayılı Cetveli’nin, Yükseköğretim Kurulu, Üniversiteler Ve Yüksek Teknoloji Enstitüleri başlıklı ‘A’ bendinde yer verilmediği görülmekle, söz konusu Üniversite’nin Milli Eğitim Sistemi içinde değerlendirilmesi mümkün değildir.

          25. Kırgızistan - Türkiye Manas Üniversitesinde çalışacak öğretim elemanları, ya Türkiye’den 2547 sayılı Kanun’un 39. Maddesi göre yapılacak görevlendirme üzerine yapılacak sözleşme ile ya da haricen yapılacak sözleşme ile çalıştırılabilecektir.

          26. Tüm bu tespitler ışığında, Davalı Kırgızistan–Türkiye Manas Üniversitesi’nin 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu kapsamında ya da 5018 sayılı Kanun ile Milli Bütçeye dahil edilen kurumlar arasında yer almaması nedeni ile Türkiye Cumhuriyeti bünyesinde ayrı bir Kamu Tüzel Kişiliğine sahip üniversite olarak değerlendirilmesi olanağı bulunmamaktadır. Buna ek olarak davacının da, davalı kurumda iş sözleşmesine bağlı olarak çalışması ve iş mevzuatına ilişkin talepleri de dikkate alındığında, kamu personeli statüsünde kabul edilmesinin mümkün olmadığı tespit edilmiştir.

          27. Bu durumda, davacının davasının 2577 sayılı Kanun’un 2. Maddesinde düzenlenen idari dava türleri arasında değerlendirilmesi mümkün olmamakla, açılan davanın özel hukuk hükümleri çerçevesinde (Türk Mahkemelerinin, ulusal açıdan yargılama görev ve yetkisine ilişkin değerlendirme hakkı saklı kalmak kaydı ile) adli yargı yerinde görülmesi gerekmektedir.

          28. Yukarıda belirtilen hususlar göz önünde bulundurularak; Ankara 14. İdare Mahkemesi’nin başvurusunun kabulü ile Ankara 10. İş Mahkemesinin 21.10.2014 gün, E:2013/1808, K:2014/990 sayılı görevsizlik kararının kaldırılmasına karar verilmesi gerekmiştir.

 

          V. HÜKÜM

          Açıklanan gerekçelerle;

          A. Davanın çözümünde ADLİ YARGININ GÖREVLİ OLDUĞUNA,

          B. Ankara 14. İdare Mahkemesi’nin BAŞVURUSUNUN KABULÜ ile Ankara 10. İş Mahkemesinin 21.10.2014 tarihli ve E.2013/1808, K.2014/990 sayılı GÖREVSİZLİK KARARININ KALDIRILMASINA,

          25.01.2021 gününde OY BİRLİĞİ İLE KESİN OLARAK karar verildi.

 

 

Başkan

Celal Mümtaz

AKINCI

Üye

Şükrü

BOZER

Üye

Mehmet

AKSU

Üye

Birol

SONER

 

 

 

 

 

 

Üye

Aydemir

TUNÇ

Üye

Nurdane

TOPUZ

Üye

Ahmet

ARSLAN